Seminţe de Chia: beneficii şi proprietăţi

Cu toate că sunt foarte mici, seminţele de chia sunt bogate în nutrienţi valoroşi pentru organism, fiind o sursă excelentă de acizi graşi omega-3, antioxidanti, fibre, calciu şi fier. Datorită elementelor pe care le conţin, seminţele de chia au numeroase beneficii pentru sănătate, fiind asociate cu reducerea riscurilor unor afecţiuni grave, precum diabetul, bolile de inimă şi obezitatea.

Seminţe de Chia beneficii şi proprietăţi

Informaţii nutriţionale despre seminţele de chia

O porţie de 28 de grame de seminţe de chia, care înseamnă aproape două linguri, conţine numai 131 de calorii, 8.4 grame de grăsimi, 13.07 grame de carbohidraţi, 11.2 grame de fibre, 5.6 grame de proteine, 18% din necesarul zilnic recomandat de calciu, 27% din necesarul zilnic recomandat de fosfor, 30% din necesarul zilnic recomandat de mangan, potasiu, cupru şi omega-3.

Este bine de reţinut că seminţele de chia oferă mai mulţi acizi graşi omega-3, calciu, fosfor şi fibre decât seminţele de in.

Seminţele de chia sunt bogate în fibre

Medicii şi nutriţioniştii recomandă bărbaţilor sub 50 de ani un consum de 30.8 grame de fibre, iar femeilor sub 50 de ani 25.2 grame. Pentru adulţii cu vârsta de peste 50 de ani, în cazul bărbaţilor se recomandă 28 de grame de fibre pe zi, iar femeilor 22.4 grame pe zi. Cel mai simplu mod de a creşte aportul de fibre este să aduci în alimentaţia ta mai multe fructe, legume, nuci, seminţe şi cereale integrale. Seminţele de chia sunt un adjuvant valoros, 28 de grame conţinând 10 grame de fibre, adică aproape jumătate din doză zilnică recomandată.

Seminţele de chia ajuta la pierderea în greutate

Este cunoscut faptul că alimentele bogate în fibre oferă o senzaţie de saţietate pentru o perioadă îndelungată şi elimină dorinţa gustărilor nocturne sau a celor dintre mese. Astfel, aportul crescut de fibre cu puţine calorii, ajută la pierderea în greutate.

Seminţele de chia conţin cca 5 grame de fibre pe lingură şi au puţine calorii. Aceste aspecte, dublate de nivelul crescut de acizi graşi omega-3 şi acid alfa-linoleic, sunt utile pentru controlul greutăţii.

Seminţele de chia se pot amesteca cu apă şi consumă sub formă de gel. Acest gel îşi măreşte volumul în stomac, creşte senzaţia de saţietate şi încetineşte absorbţia alimentelor, asigurând organismului energie pentru mai multe ore.

Seminţele de chia reduc riscurile bolilor cardiovasculare şi reglează colesterolul

Este deja dovedit ştiinţific şi testat faptul că un aport mare de fibre în alimentaţie reduce tensiunea arterială şi, totodată, nivelul colesterolului din sânge. Mai mult, fibrele dietetice, precum cele din semințele de chia, au un rol important în reglarea activităţii sistemului imunitar şi reducerea inflamaţiilor. De aceea, consumul de seminţe de chia poate scădea riscurile afecţiunilor inflamatorii, precum cele cardiovasculare, diabet, obezitate sau cancer.

Seminţele de chia sunt recomandate diabeticilor

Studiile realizate în ceea ce priveşte glicemia şi rezistenţa la insulina relevă că seminţele de chia au capacitatea de a converti glucoza într-un carbohidrat care se eliberează lent, iar acest lucru are efecte benefice pentru diabeticii de tip 2. Astfel, specialiştii au concluzionat că o alimentaţie bogată în fibre care conţine seminţe de chia este asociată cu un risc diminuat de diabet, ajutând la stabilizarea glicemiei din sânge.

Seminţele de chia sunt benefice pentru ameliorarea digestiei şi detoxifierea organismului

Pentru a preveni constipaţia şi problemele de tranzit intestinal, specialiştii recomandă o dietă bogată în fibre. Mişcările regulate intestinale sunt esenţiale pentru activitatea bilei şi eliminarea toxinelor. Seminţele de chia, bogate în fibre solubile, sunt un aliment valoros pentru îmbunătăţirea digestiei şi detoxifiere.

Seminţele de chia contribuie la combaterea afecţiunilor cardiace

Cercetătorii au concluzionat de mai multă vreme ca omega-3 poate scădea riscurile de aritmii şi tromboza, tulburări care stau la baza atacurilor de cord, deces subit cardiac sau accidente vasculare. Totodată, omega-3 reglează colesterolul şi trigliceridele din sânge, ameliorează placa aterosclerotică şi reduce tensiunea arterială. Seminţele de chia se număra printre cele mai bogate surse de omega 3.

Ce ar trebui să reţii despre seminţele de chia

Acizii graşi omega-3 din seminţele de chia contribuie la reglarea colesterolului bun din sânge şi protejează organismul de atacul de cord şi accidente vascular cerebrale.

Seminţele de chia sunt o excelentă sursă de fibre, antioxidanţi, fier şi calciu de care organismul are nevoie zilnic.

28 de grame de seminţe de chia (două linguri) conţin 5.6 grame de proteine.

Amestecate cu apă pot suplini ouăle în alimentaţia vegană.

Se pot consuma crude sau fierte, ca atare sau în combinaţie cu alte alimente.

Aici vei gasi toate informatiile necesare despre acest super aliment.

 

Lasa un comentariu...

*